A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

TRENING BAZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH DZIECKA - WEBINARIUM

Akademia WSB zaprasza na szkolenie "Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych dziecka" prowadzone w formie webinarium (transmisja online na żywo) poprzez platformę ClickMeeting. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zadawania pytań  poprzez chatbox.

Certyfikaty potwierdzające ukończenie szkolenia zostaną wysłane pocztą. 

Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formule zamkniętej, tj. dla grupy min. 10 osób. Dostosowujemy wówczas program oraz termin do potrzeb zamawiającego. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Miejsce szkolenia: webinarium (szkolenie online)

Praca z dzieckiem mającym problemy w zakresie komunikacji, w tym dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością intelektualną, wymaga od pedagogów znajomości specyfiki funkcjonowania takich dzieci oraz posiadania dodatkowych umiejętności komunikacyjnych i terapeutycznych. Podczas szkolenia uczestnicy poznają strategie i ćwiczenia oraz nabędą podstawowe umiejętności pozwalające komunikować się i prowadzić terapię dzieci "trudnych".

  • Uczestnicy szkolenia:

    Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, pedagogów, logopedów, neurologopedów,  pracowników placówek oświatowych, psychologów oraz innych osób pracujących z dziećmi oraz zainteresowanych tą tematyką.

  • Efekty szkolenia:

    Uczestnik:

    • posiada podstawową wiedzą dotyczącą rozwoju umiejętności poznawczych dziecka w okresie niemowlęcym oraz rozumie jego wpływ na pracę ze starszym dzieckiem niemówiącym
    • zna specyfikę i zasady prowadzenia terapii dziecka z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych
    • zna rolę czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy
    • potrafi prowadzić terapię dziecka z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych
    • potrafi wykorzystywać i konstruować autorskie narzędzia diagnozy możliwości komunikacji dziecka
    • dobiera narzędzia diagnozy z uwzględnieniem specyfiki dziecka
    • zna zasady i potrafi budować kontakt wzorkowy z podopiecznym
    • zna zasady oraz potrafi przeprowadzić bazowy trening słuchu
    • potrafi budować wspólne pole uwagi
    • zna i potrafi wykorzystać związek między mową a koordynacją wzrokowo-ruchową 
    • zna i wykorzystuje związek między gestem wskazywania palcem a budowaniem rozumienia
    • zna rodzaje pamięci (wzrokowa, słuchowa, ruchowa)
    • wykorzystuje w terapii strategię imitacji ruchów
  • Opłaty:

    Regularny koszt szkolenia: 300 zł
    Koszt szkolenia z bonifikatą:  250 zł

    ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr  64 1050 1272 1000 0008 0063 3554

     

  • Program szkolenia:

    1. Rozwój umiejętności poznawczych w okresie niemowlęcym (do 12 miesiąca życia) a praca ze starszym    dzieckiem niemówiącym.
    2. Terapia dziecka z deficytami w zakresie bazowych umiejętności komunikacyjnych.
    3. Rola czynności prymarnych i bazowych umiejętności poznawczych w rozwoju mowy.
    4. Narzędzia diagnozy bazowych umiejętności komunikacyjnych.
    5. Budowanie kontaktu wzrokowego.
    6. Bazowy trening słuchowy.
    7. Budowanie wspólnego pola uwagi.
    8. Koordynacja oko-ręka a mowa.
    9. Gest wskazywania palcem a budowanie rozumienia.
    10. Pamięć słuchowa, pamięć ruchowa, pamięć wzrokowa.
    11. Nauka imitacji (od ruchu ręki do ruchu języka).
  • Opłaty:

    Regularny koszt szkolenia: 300 zł
    Koszt szkolenia z bonifikatą: 250 zł

    ING Bank Śląski o/Dąbrowa Górnicza nr  64 1050 1272 1000 0008 0063 3554

Magdalena Bielenin

Oligofrenopedagog, logopeda, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju. Wieloletni pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz Szkoły Specjalnej w Bielsku-Białej. Obecnie pełniąc funkcję konsultanta Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej oraz wykładowcy akademickiego dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem zdobytym w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD).

Więcej