W większości przypadków, odpowiedź na drugie pytanie brzmi – nie. Te zasady są jedynie mylnie utrwalanymi mitami. Przeczytaj poniższe wskazówki, by wiedzieć, co powinieneś napisać w CV.
It’s all about you
Każdy chce, aby jego CV w przejrzysty sposób prezentowało zdobyte doświadczenia i umiejętności. Niestety, większość z nas zamiast skupić się na wymaganiach potencjalnego pracodawcy, wymienia długą listę obowiązków oraz umiejętności i kompetencji.
Pamiętajmy! Nie liczy się ilość, ale jakość. I na tej jakości warto się skupić. Swoje CV zawsze dostosuj do konkretnej oferty pracy, podkreślając przede wszystkim te doświadczenia i umiejętności, które wymagane są na stanowisku, na które aplikujesz.
Twoje CV musi się zmieścić na maksymalnie jednej kartce
CV nie może być dłuższe niż dwie strony. Zapomnij o tym i skup się przede wszystkim na tym, by napisać w nim najważniejsze informacje o sobie, swoim doświadczeniu zawodowym, kwalifikacjach i umiejętnościach.
Mitem jest to, że pracodawcy patrzą uważnie na objętość Twojego CV. Jeśli dopiero rozpoczynasz karierę zawodową, oczywistym jest, że będzie ono krótkie. Jeśli jednak aplikujesz na wyższe stanowisko, a Twoja przeszłość zawodowa jest bogata w doświadczenia w danej branży, nie ograniczaj się objętością dokumentu. Pracodawcom nie chodzi tyle o długość i objętość CV, ale o to, aby znaleźć w nim to, czego szukają – zaznacza Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.