Nie sposób wyobrazić sobie szefa, który nie daje sobie rady w kontaktach z podwładnymi, ani też ludzi w zespole nie mogących dojść między sobą do porozumienia. Trudno jest akceptować i słuchać języka pełnego pretensji, roszczeń, gniewu czy frustracji.
To język, czasem bardziej niż inne formy przekazu może czynić największe szkody w relacjach międzyludzkich, ale z drugiej strony może też budować, zespalać i tworzyć bardzo bliskie i serdeczne kontakty.
Wydawać by się mogło, że sama znajomość języka wystarcza w zupełności, by porozumieć się z każdym w każdej sytuacji. Niestety nie jest tak prosto jakby na pierwszy rzut oka się wydawało. W pewnych sytuacjach, czy to w pracy, czy w relacjach na gruncie prywatnym, wymagana jest specjalistyczna wiedza i rozeznanie, a także pewne umiejętności, które otworzą drogę do osiągnięcia porozumień i zamierzonych celów. To również jeszcze nie wszystko. Duże znaczenie ma pewność siebie i pewnego rodzaju swoboda, która powinna być stosowana w kontaktach bezpośrednich, ale także w pisaniu korespondencji i innych tekstów od nas wymaganych.
O tym, jak właściwie budować relacje dzięki komunikacji, dowiedzieli ię uczestniczy szkolenia pt.: "Komunikacja buduje relacje", które odbyło się 31 października 2016 r. w ramach projektu "3 dni studiujesz, 2 dni pracujesz".
Szkolenie poprowadziła Elżbieta Kowacka - trener z wieloletnim doświadczeniem w organizacji i prowadzeniu szkoleń podnoszących kompetencje osobiste i zawodowe z wykorzystaniem narzędzi coachingowych. Wykładowca akademicki, certyfikowany coach amerykańskiej metodyki sprzedaży CustomerCentric Selling®. Współorganizator wydarzeń branżowych, konferencji, eventów oraz wystaw.