A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Odśwież swoje CV w sześciu krokach !

Perfekcyjne CV jest obowiązkowym elementem w trakcie poszukiwania pracy.

Tworzenie dokumentów aplikacyjnych staje się nielada wzywaniem, zwłaszcza jeśli robimy to pierwszy raz w życiu lub tworzyliśmy ostatnią aplikację wiele lat temu. Zdarza się, że nie zaglądamy do swojego CV przez lata, bo mamy stałą pracę albo trafiliśmy gdzieś z polecenia. Kiedy musimy poszukać nowej posady, nie wiemy od czego zacząć. Sześć prostych kroków pomoże uporać się z tym zadaniem i przemienić przestarzałe papiery rekrutacyjne w profesjonalne narzędzie, które pozwoli poruszać się po dzisiejszym rynku pracy. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

  1. Określ swój cel
    Zanim zaczniemy porządki w CV, musimy dokładnie określić, czego szukamy. Bez konkretnej wizji kariery zawodowej, nie sposób stworzyć takiego CV i listu motywacyjnego, które pozwolą dobrze się „sprzedać” potencjalnemu pracodawcy. Jeśli nie jesteśmy zdecydowani, lepiej stworzyć kilka wersji dokumentów rekrutacyjnych niż próbować wcisnąć wszystkie kwalifikacje w jeden.

  2. Zrób dobry research
    Dokładny rekonesans to podstawa, szczególnie jeśli dawno nie byliśmy na rynku. Warto poszukać informacji w Internecie, porozmawiać z ludźmi z branży, przejrzeć ogłoszenia, by mieć pojęcie, jakich kwalifikacji poszukują pracodawcy. Może się okazać, że potrzebujemy np. dodatkowego kursu albo certyfikatu, żeby poprawić swoją pozycję zawodową.
    „Ważne są słowa klucze, które regularnie pojawiają się w ogłoszeniach. One powinny się pojawić także w naszym CV. Na tej samej zasadzie, wykreślamy z naszych starych dokumentów określania, które już nigdzie nie padają i najwyraźniej wyszły z mody.” – radzi Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. 

  3. Sprecyzuj, czego szukasz
    Teraz można już zacząć pisać. Jeśli chcemy zmienić ścieżkę kariery, trzeba to jasno napisać na wstępie. Nie ma co oczekiwać, że zabiegani rekruterzy będą się domyślać, czego chcemy. Zaznaczamy, jak zamierzamy wykorzystać umiejętności i doświadczenie z poprzedniego stanowiska w nowej roli. Podkreślamy to, jak możemy się przydać firmie do której aplikujemy, a nie to, jak bardzo chcemy nowej pracy.

  4. Punktujemy osiągnięcia
    „By podbić dzisiejszy rynek pracy trzeba się skupić na osiągnięciach. Unikamy prostych, nudnych opisów obowiązków służbowych. Zamiast tego wpisujemy w CV konkretne osiągnięcia, wyniki i zrealizowane projekty.” – dodaje ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.
    Używamy określeń, które podkreślają działanie i aktywność takich jak: cięcie kosztów, wygenerowanie przychodu, poprawa usług, rozwiązanie problemów, zaoszczędzenie czasu. Stosujemy liczby, procenty, kwoty, porównania albo inne detale. Tylko trzeba uważać, by nie ujawnić firmowych tajemnic.

  5. Dopracowujemy wygląd
    Liczy się nie tylko to, co napisaliśmy, ale też jak to poukładaliśmy graficznie. By się wyróżnić z tłumu, używamy wielu narzędzi m.in. pogrubienia, podkreślenia, kursywy, atrakcyjnej czcionki, ikonek. Byle tylko nie przesadzić, dokument musi być elegancki. Jeśli nie jesteśmy pewni swojego wyczucia estetycznego, lepiej poprosić kogoś o pomoc.

  6. Szukamy błędów
    CV musi być perfekcyjne. Uważnie czytamy całość, sprawdzając gramatykę i literówki.

***

MonsterPolska.pl to międzynarodowy serwis z ofertami pracy (część grupy Monster.com), oferujący dostęp do ponad 4,5 miliona ofert pracy w ponad 40 krajach. Jako pionier rekrutacji online MonsterPolska.pl efektywnie łączy pracodawców z pracownikami, realizując zarówno rekrutacje lokalne, jak i te o charakterze międzynarodowym. Skuteczność rekrutacji gwarantują unikalne rozwiązania technologiczne i komunikacyjne, tworzone w odpowiedzi na zmieniające się̨ potrzeby rynku pracy. www.MonsterPolska.pl