A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Wiosna z Akademickim Biurem Karier!

Gdzie kwitnie kwiat - musi być wiosna, a gdzie jest wiosna - wszystko wkrótce rozkwitnie. - Friedrich Rückert

Akademickie Biuro Karier specjalnie dla studentów Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej przygotowało cykl ciekawych szkoleń i warsztatów, podczas których zdobędą nie tylko wiedzę, ale i doświadczenie. Poznają między innymi: sztukę autoprezentacji, zaplanują swoją ścieżkę rozwoju, a także dowiedzą się w jaki sposób otworzyć własną działalność gospodarczą  i pozyskać na nią fundusze. Udział we wszystkich zajęciach jest bezpłatny, jedna osoba może skorzystać z dwóch wybranych tematów.

Data Godzina Temat Prowadzący Zapisy
 22.06.2015  9.00-12.00 Szuka autoprezentacji, czyli jak zrobić dobre wrażenie Magdalena Kot Radojewska Zapisz się tutaj!
 11.06.2015  9.00-12.00 Jak skutecznie w sposób aktywny szukać pracy  Magdalena Kot Radojewska Zapisz się tutaj!
 18.06.2015  9.00-12.00 Efektywna współpraca w zespole Magdalena Kot Radojewska Zapisz się tutaj!
 03.06.2015  9.00-12.00 Komunikacja bez przemocy Magdalena Masłowska Zapisz się tutaj!
 10.06.2015  9.00-12.00 Techniki sprzedaży Magdalena Masłowska Zapisz się tutaj!
17.06.2015  9.00-12.00 Coaching kariery Magdalena Masłowska Zapisz się tutaj!
02.06.2015  10.00-13.00 Prawo pracy w pigułce Weronika Nowak Zapisz się tutaj!
 03.06.2015  13.00-16.00 Redagowanie dokumentów aplikacyjnych dostosowanych do aktualnych standardów na rynku pracy Weronika Nowak Zapisz się tutaj!
 15.06.2015  10.00-13.00 Zakładanie własnej działalności gospodarczej oraz źródła jej finansowania Weronika Nowak  Zapisz się tutaj!

 

Zapisy trwają do dnia 30 maja 2015 r.!

Prowadzący i tematyka warsztatów:

Magdalena Kot – Radojewska socjolog, pedagog, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Kadrami i Doradztwa Zawodowego oraz studiów trenerskich, doktorantka w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, wykładowca, trener, Kierownik Akademickiego Biura Karier i Kształcenia Ustawicznego WSB, ekspert ds. ewaluacji w projektach unijnych, zastępca Redaktor Naczelnej wydawnictwa WSB „Nauka i Biznes”, autorka artykułów naukowych dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi. Członek Centrum Komunikacji i Mediacji Dialog w Dąbrowie Górniczej, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa; oddział w Dąbrowie Górniczej, Wiceprezes Stowarzyszenia Absolwentów i Studentów Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Sztuka autoprezentacji, czyli jak zrobić dobre wrażenie

Autoprezentacja to umiejętność tworzenia własnego wizerunku. Głównym celem autoprezentacji jest spowodowanie, by inni postrzegali nas w sposób pozytywny. Skuteczna autoprezentacja jest wówczas, gdy wywrzemy na ludziach pozytywne wrażenie w czasie pierwszego spotkania, wówczas  w oczach drugiej osoby będziemy postrzegani jako bardziej kompetentni i atrakcyjni. Autoprezentacja jest formą „sprzedaży” samego siebie i swoich atutów. Celem szkolenia jest praktyczne ćwiczenie umiejętności autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej i ogólnych umiejętności społecznych, niezbędnych w życiu zawodowym i prywatnym. Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i praktyczne umiejętności związane z budowaniem wizerunku, komunikacją z ludźmi, sztuką argumentowania, asertywnością, postawami międzyludzkimi. Dowiedzą się, jak wywołać pozytywne „pierwsze wrażenia” i jak uniknąć błędów podczas autoprezentacji.

Jak skutecznie w sposób aktywny szukać pracy?

Szkolenie uczy prawidłowych zachowań interpersonalnych i przygotowuje uczestników do sprawnego i efektywnego poruszania się po rynku pracy. Uczestnictwo w szkoleniu pomaga zmienić postawę wobec siebie i innych, nastawienie do poszukiwania pracy, a także przełamać stagnację i poczucie bezradności, umożliwia także odkrycie swoich mocnych i słabych stron oraz poznanie szans i zagrożeń występujących na współczesnym rynku pracy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają podstawowe zagadnienia dotyczące rynku pracy i mechanizmy, które nim rządzą, dokonają analizy lokalnego rynku pracy, dokonają bilansu swoich mocnych i słabych stron, nauczą się identyfikować własne umiejętności, możliwości i predyspozycje zawodowe oraz dopasować je do ofert rynku pracy, nabędą wiedzę z zakresu technik i metod poszukiwania pracy, nauczą się nawiązywać kontakty pomocne przy znalezieniu zatrudnienia, sporządzać niezbędne dokumenty aplikacyjne, a także poznają sztukę autoprezentacji oraz skutecznej komunikacji podczas rozmowy z pracodawcą.

Efektywna współpraca w zespole

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą nauczyć się pracy zespołowej i poznać mechanizmy grupowe występujące w zespole, sprawnie komunikować się z innymi i wpływać na ludzi, zwiększyć efektywność, nauczyć się kreatywności i aktywnego podejścia do pracy. Celem szkolenia jest praktyczna nauka umiejętności społecznych potrzebnych do pracy w zespole po to, by skuteczniej przekazywać informacje i efektywniej wykonywać zadania. Podczas warsztatu uczestnicy ćwiczą zachowywanie się w sytuacjach zmiany, konfliktu, zwiększonej intensywności pracy. Szkolenie umożliwi wykreowanie przestrzeni do wzajemnego inspirowania się, wymiany i doskonalenia pomysłów pomiędzy uczestnikami, lepszego poznania się ze sobą, dostrzeżenia i zaakceptowania odmienności poglądów, doświadczeń i sposobu myślenia współpracowników, a także identyfikację mocnych stron i obszarów do rozwoju poszczególnych członków zespołu oraz samego zespołu.

 

Magdalena Masłowska - certyfikowany coach, akredytacja ICF, Noble Manhattan Coaching, trener biznesu Pracownia Psychologiczna E. Sołtys, wykładowca akademicki, absolwentka studiów podyplomowych z coachingu Akademia Profesjonalnego Coachingu, pośrednik w obrocie nieruchomościami, szkoleniowiec, Wiceprezes Fundacji Let’s Go, Ambasadorka Kobiet Sukcesu

Komunikacja bez przemocy

Celem warsztatów z komunikacji bez przemocy jest budowanie rzeczywistego kontaktu pomiędzy ludźmi, opartego na wzajemnym poszanowaniu uczuć i wartości każdego z partnerów.

Wdrożenie tej umiejętności w organizacji pozwala pracownikom, menadżerom i wszystkim uczestnikom życia firmy skoncentrować się na tym, co jest wspólne dla wszystkich: na potrzebach (np. rozwoju, realizacji celów). Metoda ta uczy przekazywać w sposób pokojowy to, co jest różne i może być zarzewiem konfliktów.

W szybki sposób pozwala zespołom pracować efektywnie nad powierzonymi zadaniami bez skupiania się na wewnętrznych „wojnach” i „podchodach”.

Uczymy słuchania tego, co mówią inni, odczytywania ich oczekiwań, nawet zawartych w formie oskarżeń czy krytyki. Metoda ta zachęca do poszukiwania skutecznej strategii „wygrany - wygrany”, budowania zrozumienia i współpracy zamiast wywierania presji.

Techniki sprzedaży 

Sprzedaż to nie tylko wzajemna wymiana dóbr. To poza tym, budowanie relacji, które są kluczowe do budowania wizerunku firmy, jej siły i marki. Jak to osiągnąć?

Po pierwsze: dobrze jest poznać mechanizmy, jakie rządzą nie tylko kupującym, ale i sprzedającym.

Po drugie: poznać przewagę konkurencyjną swojej firmy i oferty.

Po trzecie: uświadomić, co jest twoją mocną stroną w kontaktach handlowych.

Po czwarte: czasami trzeba umieć uświadomić klientowi, że jesteśmy w stanie wyjść naprzeciw jego nieuświadomionym oczekiwaniom.

Coaching kariery

Praca stanowi podstawowy element życia każdego człowieka, w decydujący sposób oddziałuje nie tylko na jego osobowość, postawy, aspiracje czy system wartości, ale także na całokształt życia społecznego. Czy odczuwanie satysfakcji w obszarze zawodowym jest zatem kluczowe dla osiągnięcia zadowolenia z życia w ogóle? Szkolenie pokazuje w jaki sposób pracować nad sobą w obszarze zawodowym: poszukiwania drogi, odkrywania mocnych stron i talentów, planowania, marzeń.

 

Weronika Nowak - doradca zawodowy, praktyk HR, pedagog. Współpracuje z długotrwale bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, absolwentami szkół wyższych i średnich, osobami zainteresowanymi zakładaniem własnej działalności gospodarczej.  W swoich warsztatach łączy wiedzę zdobytą w trakcie  pracy w działach HR z wiedzą zawodoznawczą. Współpraca ze stowarzyszeniami w rejonie Zagłębia Dąbrowskiego tj. „Kobieta liderem świata”. W Wyższej Szkole Biznesu jest koordynatorem Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Prawo pracy w pigułce.

Celem szkolenia jest przedstawienie wdrożonych i projektowanych zmian w prawie pracy. Omówione zostaną nowe interpretacje urzędowe i ważne wyroki Sądu Najwyższego. Ponadto uczestnicy szkolenia otrzymają wskazówki dotyczące rozwiązywania licznych problemów powstałych na gruncie nowych przepisów. Warsztatowa formuła szkolenia umożliwi uczestnikom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. Podczas szkolenia uczestnicy zgłębią wiedzę z zakresu: umów o pracę i dokumentacji osobowej pracowników, rozwiązywania umów o pracę i świadectw pracy, czasu pracy po zmianach prawnych, urlopów wypoczynkowych i innych nieobecności w pracy, urlopów pracowników – bieżące problemy.

Redagowanie dokumentów aplikacyjnych dostosowanych do aktualnych standardów na rynku pracy.

Jak poprawnie, zgodnie z wymaganiami współczesnego rynku pracy i pracodawców zredagować własne dokumenty aplikacyjne i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy? Zapraszamy na szkolenie, które objawi prawdy i mity na temat doskonałej aplikacji. W programie szkolenia znalazły się następujące elementy: jak umiejętnie napisać cv, jak napisać list motywacyjny, sposoby dotarcia do pracodawcy, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, obsługa programu Word pod kątem sporządzania dokumentów  aplikacyjnych, obsługa portali z ogłoszeniami o pracę, umiejętne wysyłanie aplikacji do pracodawców.

Zakładanie własnej działalności gospodarczej oraz źródła jej dofinansowania.

Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą i - w związku z tym - potrzebują zdobyć lub poszerzyć swój zakres wiedzy i umiejętności tak, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości, które stwarza obecny rynek i sytuacja gospodarcza. Dzięki szkoleniu każdy uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu: zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zasad księgowości, źródeł jej finansowania, identyfikowania otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa, wybierania docelowych segmentów rynku, wybierania lokalizacji firmy, biznes planu, marketingu.