Akademickie Biuro Karier specjalnie dla studentów Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej przygotowało cykl ciekawych szkoleń i warsztatów, podczas których zdobędą nie tylko wiedzę, ale i doświadczenie. Poznają między innymi: sztukę autoprezentacji, zaplanują swoją ścieżkę rozwoju, a także dowiedzą się w jaki sposób otworzyć własną działalność gospodarczą i pozyskać na nią fundusze. Udział we wszystkich zajęciach jest bezpłatny, jedna osoba może skorzystać z dwóch wybranych tematów.
Data |
Godzina |
Temat |
Prowadzący |
Zapisy |
22.06.2015 |
9.00-12.00 |
Szuka autoprezentacji, czyli jak zrobić dobre wrażenie |
Magdalena Kot Radojewska |
Zapisz się tutaj! |
11.06.2015 |
9.00-12.00 |
Jak skutecznie w sposób aktywny szukać pracy |
Magdalena Kot Radojewska |
Zapisz się tutaj! |
18.06.2015 |
9.00-12.00 |
Efektywna współpraca w zespole |
Magdalena Kot Radojewska |
Zapisz się tutaj! |
03.06.2015 |
9.00-12.00 |
Komunikacja bez przemocy |
Magdalena Masłowska |
Zapisz się tutaj! |
10.06.2015 |
9.00-12.00 |
Techniki sprzedaży |
Magdalena Masłowska |
Zapisz się tutaj! |
17.06.2015 |
9.00-12.00 |
Coaching kariery |
Magdalena Masłowska |
Zapisz się tutaj! |
02.06.2015 |
10.00-13.00 |
Prawo pracy w pigułce |
Weronika Nowak |
Zapisz się tutaj! |
03.06.2015 |
13.00-16.00 |
Redagowanie dokumentów aplikacyjnych dostosowanych do aktualnych standardów na rynku pracy |
Weronika Nowak |
Zapisz się tutaj! |
15.06.2015 |
10.00-13.00 |
Zakładanie własnej działalności gospodarczej oraz źródła jej finansowania |
Weronika Nowak |
Zapisz się tutaj! |
Zapisy trwają do dnia 30 maja 2015 r.!
Prowadzący i tematyka warsztatów:
Magdalena Kot – Radojewska socjolog, pedagog, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Kadrami i Doradztwa Zawodowego oraz studiów trenerskich, doktorantka w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, wykładowca, trener, Kierownik Akademickiego Biura Karier i Kształcenia Ustawicznego WSB, ekspert ds. ewaluacji w projektach unijnych, zastępca Redaktor Naczelnej wydawnictwa WSB „Nauka i Biznes”, autorka artykułów naukowych dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi. Członek Centrum Komunikacji i Mediacji Dialog w Dąbrowie Górniczej, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa; oddział w Dąbrowie Górniczej, Wiceprezes Stowarzyszenia Absolwentów i Studentów Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Sztuka autoprezentacji, czyli jak zrobić dobre wrażenie
Autoprezentacja to umiejętność tworzenia własnego wizerunku. Głównym celem autoprezentacji jest spowodowanie, by inni postrzegali nas w sposób pozytywny. Skuteczna autoprezentacja jest wówczas, gdy wywrzemy na ludziach pozytywne wrażenie w czasie pierwszego spotkania, wówczas w oczach drugiej osoby będziemy postrzegani jako bardziej kompetentni i atrakcyjni. Autoprezentacja jest formą „sprzedaży” samego siebie i swoich atutów. Celem szkolenia jest praktyczne ćwiczenie umiejętności autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej i ogólnych umiejętności społecznych, niezbędnych w życiu zawodowym i prywatnym. Uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i praktyczne umiejętności związane z budowaniem wizerunku, komunikacją z ludźmi, sztuką argumentowania, asertywnością, postawami międzyludzkimi. Dowiedzą się, jak wywołać pozytywne „pierwsze wrażenia” i jak uniknąć błędów podczas autoprezentacji.
Jak skutecznie w sposób aktywny szukać pracy?
Szkolenie uczy prawidłowych zachowań interpersonalnych i przygotowuje uczestników do sprawnego i efektywnego poruszania się po rynku pracy. Uczestnictwo w szkoleniu pomaga zmienić postawę wobec siebie i innych, nastawienie do poszukiwania pracy, a także przełamać stagnację i poczucie bezradności, umożliwia także odkrycie swoich mocnych i słabych stron oraz poznanie szans i zagrożeń występujących na współczesnym rynku pracy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają podstawowe zagadnienia dotyczące rynku pracy i mechanizmy, które nim rządzą, dokonają analizy lokalnego rynku pracy, dokonają bilansu swoich mocnych i słabych stron, nauczą się identyfikować własne umiejętności, możliwości i predyspozycje zawodowe oraz dopasować je do ofert rynku pracy, nabędą wiedzę z zakresu technik i metod poszukiwania pracy, nauczą się nawiązywać kontakty pomocne przy znalezieniu zatrudnienia, sporządzać niezbędne dokumenty aplikacyjne, a także poznają sztukę autoprezentacji oraz skutecznej komunikacji podczas rozmowy z pracodawcą.
Efektywna współpraca w zespole
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą nauczyć się pracy zespołowej i poznać mechanizmy grupowe występujące w zespole, sprawnie komunikować się z innymi i wpływać na ludzi, zwiększyć efektywność, nauczyć się kreatywności i aktywnego podejścia do pracy. Celem szkolenia jest praktyczna nauka umiejętności społecznych potrzebnych do pracy w zespole po to, by skuteczniej przekazywać informacje i efektywniej wykonywać zadania. Podczas warsztatu uczestnicy ćwiczą zachowywanie się w sytuacjach zmiany, konfliktu, zwiększonej intensywności pracy. Szkolenie umożliwi wykreowanie przestrzeni do wzajemnego inspirowania się, wymiany i doskonalenia pomysłów pomiędzy uczestnikami, lepszego poznania się ze sobą, dostrzeżenia i zaakceptowania odmienności poglądów, doświadczeń i sposobu myślenia współpracowników, a także identyfikację mocnych stron i obszarów do rozwoju poszczególnych członków zespołu oraz samego zespołu.
Magdalena Masłowska - certyfikowany coach, akredytacja ICF, Noble Manhattan Coaching, trener biznesu Pracownia Psychologiczna E. Sołtys, wykładowca akademicki, absolwentka studiów podyplomowych z coachingu Akademia Profesjonalnego Coachingu, pośrednik w obrocie nieruchomościami, szkoleniowiec, Wiceprezes Fundacji Let’s Go, Ambasadorka Kobiet Sukcesu
Komunikacja bez przemocy
Celem warsztatów z komunikacji bez przemocy jest budowanie rzeczywistego kontaktu pomiędzy ludźmi, opartego na wzajemnym poszanowaniu uczuć i wartości każdego z partnerów.
Wdrożenie tej umiejętności w organizacji pozwala pracownikom, menadżerom i wszystkim uczestnikom życia firmy skoncentrować się na tym, co jest wspólne dla wszystkich: na potrzebach (np. rozwoju, realizacji celów). Metoda ta uczy przekazywać w sposób pokojowy to, co jest różne i może być zarzewiem konfliktów.
W szybki sposób pozwala zespołom pracować efektywnie nad powierzonymi zadaniami bez skupiania się na wewnętrznych „wojnach” i „podchodach”.
Uczymy słuchania tego, co mówią inni, odczytywania ich oczekiwań, nawet zawartych w formie oskarżeń czy krytyki. Metoda ta zachęca do poszukiwania skutecznej strategii „wygrany - wygrany”, budowania zrozumienia i współpracy zamiast wywierania presji.
Techniki sprzedaży
Sprzedaż to nie tylko wzajemna wymiana dóbr. To poza tym, budowanie relacji, które są kluczowe do budowania wizerunku firmy, jej siły i marki. Jak to osiągnąć?
Po pierwsze: dobrze jest poznać mechanizmy, jakie rządzą nie tylko kupującym, ale i sprzedającym.
Po drugie: poznać przewagę konkurencyjną swojej firmy i oferty.
Po trzecie: uświadomić, co jest twoją mocną stroną w kontaktach handlowych.
Po czwarte: czasami trzeba umieć uświadomić klientowi, że jesteśmy w stanie wyjść naprzeciw jego nieuświadomionym oczekiwaniom.
Coaching kariery
Praca stanowi podstawowy element życia każdego człowieka, w decydujący sposób oddziałuje nie tylko na jego osobowość, postawy, aspiracje czy system wartości, ale także na całokształt życia społecznego. Czy odczuwanie satysfakcji w obszarze zawodowym jest zatem kluczowe dla osiągnięcia zadowolenia z życia w ogóle? Szkolenie pokazuje w jaki sposób pracować nad sobą w obszarze zawodowym: poszukiwania drogi, odkrywania mocnych stron i talentów, planowania, marzeń.
Weronika Nowak - doradca zawodowy, praktyk HR, pedagog. Współpracuje z długotrwale bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, absolwentami szkół wyższych i średnich, osobami zainteresowanymi zakładaniem własnej działalności gospodarczej. W swoich warsztatach łączy wiedzę zdobytą w trakcie pracy w działach HR z wiedzą zawodoznawczą. Współpraca ze stowarzyszeniami w rejonie Zagłębia Dąbrowskiego tj. „Kobieta liderem świata”. W Wyższej Szkole Biznesu jest koordynatorem Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
Prawo pracy w pigułce.
Celem szkolenia jest przedstawienie wdrożonych i projektowanych zmian w prawie pracy. Omówione zostaną nowe interpretacje urzędowe i ważne wyroki Sądu Najwyższego. Ponadto uczestnicy szkolenia otrzymają wskazówki dotyczące rozwiązywania licznych problemów powstałych na gruncie nowych przepisów. Warsztatowa formuła szkolenia umożliwi uczestnikom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. Podczas szkolenia uczestnicy zgłębią wiedzę z zakresu: umów o pracę i dokumentacji osobowej pracowników, rozwiązywania umów o pracę i świadectw pracy, czasu pracy po zmianach prawnych, urlopów wypoczynkowych i innych nieobecności w pracy, urlopów pracowników – bieżące problemy.
Redagowanie dokumentów aplikacyjnych dostosowanych do aktualnych standardów na rynku pracy.
Jak poprawnie, zgodnie z wymaganiami współczesnego rynku pracy i pracodawców zredagować własne dokumenty aplikacyjne i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy? Zapraszamy na szkolenie, które objawi prawdy i mity na temat doskonałej aplikacji. W programie szkolenia znalazły się następujące elementy: jak umiejętnie napisać cv, jak napisać list motywacyjny, sposoby dotarcia do pracodawcy, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, obsługa programu Word pod kątem sporządzania dokumentów aplikacyjnych, obsługa portali z ogłoszeniami o pracę, umiejętne wysyłanie aplikacji do pracodawców.
Zakładanie własnej działalności gospodarczej oraz źródła jej dofinansowania.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą i - w związku z tym - potrzebują zdobyć lub poszerzyć swój zakres wiedzy i umiejętności tak, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości, które stwarza obecny rynek i sytuacja gospodarcza. Dzięki szkoleniu każdy uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu: zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zasad księgowości, źródeł jej finansowania, identyfikowania otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa, wybierania docelowych segmentów rynku, wybierania lokalizacji firmy, biznes planu, marketingu.