Podczas spotkania omówiono proces projektowania oraz produkcji gier komputerowych (od preprodukcji, przez design, prace koncepcyjne, tworzenie grafiki, scenografii, animacji, logiki rozgrywki na testowaniu kończąc). Prelegent opowiedział studentom o nowych rozwiązaniach technologicznych, wykorzystywanych przy tworzeniu aplikacji, gier na platformy PC oraz konsolach nowej generacji: Microsoft i Sony. Zaprezentowano podobieństwa i różnice między tworzeniem gier komputerowych, a wojskowych symulatorów treningowych. Osoby, które swoją zawodową przyszłość wiążą z szeroko pojętym przemysłem gier komputerowych mogły liczyć na szereg rad i wskazówek praktyka.
Kamil Bilczyński od 2001 roku profesjonalnie zajmuje się tworzeniem gier komputerowych. W swojej wieloletniej karierze zawodowej pracował w wiodących polskich firmach: City Interactive, People Can Fly, Reality Pump,The Farm 51; współtworząc światowej jakości projekty: “Painkiller”, “Witcher”, “Two Worlds II”, “Necrovision”, “Deadfall Adventures”. Od 2005 roku czynnie współpracuje z uczelniami wyższymi, nie tylko jako wykładowca, ale także konsultant w procesie wdrażania nowatorskich rozwiązań technologicznych na rynku komercyjnym. Od 2013 roku współpracuje z Polskim Holdingiem Obronnym przy programach symulatorów oraz wojskowych programów szkoleniowych.
Wykład “Projektowanie Gier Komputerowych” został zrealizowany w ramach projektu "Nowoczesny inżynier - studia na kierunku Informatyka w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Kierunek zamawiany"