5 Gru
Współczesna uczelnia wyższa musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami.
Sztuczna inteligencja podbiła świat i z pewnością istotnie zmieni edukację i zredefiniuje rolę nauczyciela. Liderzy uczelni zmagają się z przeprowadzeniem swoich organizacji przez cyfrową transformację, która dla uczelni nie oznacza tylko tworzenie hybrydowych modeli kształcenia, ale także digitalizowanie swoich wewnętrznych procesów, rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycieli, studentów i pracowników administracyjnych i zarządzanie całym procesem zmiany ze wszystkimi jego odcieniami. Jednocześnie uczelnie starają się odpowiedzieć na obserwowane w ich otoczeniu dominujące trendy, wśród których dominuje personalizacja i elastyczność kształcenia – stąd popularność mikropoświadczeń tzw. microcredentials.
Kolejne trendy to zwiększanie dostępności, inkluzywności edukacji, ale także potrzeba budowania zaangażowanych społeczności i włączenia się w rozwiązywanie globalnych wyzwań świata – społecznych, klimatycznych, gospodarczych.
Do grona prelegentów V Akademickiego Forum Jakości zaprosiliśmy specjalistów, którzy przybliżą nam niektóre ze wspomnianych powyżej wyzwań. Spróbujemy zastanowić się nad scenariuszami przyszłości. Zaprezentujemy inspirujące przykłady dobrych praktyk w zakresie: wykorzystywania technologii w edukacji, tworzenia nowych modeli edukacyjnych, integrowania kwestii zrównoważonego rozwoju w programach akademickich.