W imieniu władz Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej uczestników Konferencji przywitała Prorektor ds. współpracy z zagranicą prof. nadzw. dr Katarzyna Szczepańska-Woszczyna. Cieszy mnie zainteresowanie instytucji kultury tematyką Konferencji - podkreślała prof. Katarzyna Szczepańska-Woszczyna.
Obserwujemy zmiany w funkcjonowaniu instytucji kultury, a artyści i menedżerowie borykają się z problemami wynikającymi z tych zmian. Zmieniają się potrzeby i preferencje odbiorców wydarzeń kulturalnych. Dziś stają się oni kreatorami rynku - mówiła Prorektor Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
W uroczystym otwarciu Konferencji uczestniczyli przedstawiciele władz powiatu cieszyńskiego, Cieszyna, przedstawiciele świata kultury i biznesu. Starosta powiatu cieszyńskiego Jerzy Nogowczyk witając uczestników konferencji, podkreślał ponadczasowość podejmowanych problemów i podziękował za podjęcie tego tematu.
W pierwszym dniu uczestnicy Konferencji wysłuchali referatów przygotowanych przez:
dr. hab. Adama M. Grzegorczyka, prof. WSP (Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie) Konwergencja instrumentów marketingu na rynku rozrywki
dr hab. inż. arch. Ewę Stachurę, prof. UE w Katowicach (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Obiekt kultury jako dzieło sztuki. Promocja instytucji kultury poprzez architekturę
Prof. Ing. Zdenka Mikoláša, CSc., Mgr. Janusza Karpetę (Vysoká škola podnikání, a. s. Ostrava) Globální a regionální kulturní fidze v Euroregionu Těšínského Slezska
dr Magdalenę Sobocińską (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) Adaptacja i zakres stosowania koncepcji marketingowej w muzealnictwie w świetle wyników badań empirycznych
dr. Mateusza Lewandowskiego (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) Czynniki utrudniające samodzielne opracowywanie planów strategicznych przez pracowników instytucji kultury.
Po referatach uczestnicy konferencji mieli okazję do rozmów i wymiany doświadczeń. Wielu uczestników konferencji po zakończonych obradach zdecydowało się na spacer po pięknym Cieszynie.