A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

03.09.2020

Podsumowanie Konferencji Naukowej poświęconej problemom zarządzania i marketingu w instytucjach kultury

Za nami pierwszy dzień Konferencji Naukowej poświęconej problemom zarządzania i marketingu w instytucjach kultury. Wydział Zamiejscowy w Cieszynie gości przedstawicieli ośrodków naukowych i instytucji kulturalnych z Polski i z Czech.

W imieniu władz Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej uczestników Konferencji przywitała Prorektor ds. współpracy z zagranicą prof. nadzw. dr Katarzyna Szczepańska-Woszczyna. Cieszy mnie zainteresowanie instytucji kultury tematyką Konferencji - podkreślała prof. Katarzyna Szczepańska-Woszczyna.

Obserwujemy zmiany w funkcjonowaniu instytucji kultury, a artyści i menedżerowie borykają się z problemami wynikającymi z tych zmian. Zmieniają się potrzeby i preferencje odbiorców wydarzeń kulturalnych. Dziś stają się oni kreatorami rynku - mówiła Prorektor Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

W uroczystym otwarciu Konferencji uczestniczyli przedstawiciele władz powiatu cieszyńskiego, Cieszyna, przedstawiciele świata kultury i biznesu. Starosta powiatu cieszyńskiego Jerzy Nogowczyk witając uczestników konferencji, podkreślał ponadczasowość podejmowanych problemów i podziękował za podjęcie tego tematu.

W pierwszym dniu uczestnicy Konferencji wysłuchali referatów przygotowanych przez:

dr. hab. Adama M. Grzegorczyka, prof. WSP (Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie) Konwergencja instrumentów marketingu na rynku rozrywki

dr hab. inż. arch. Ewę Stachurę, prof. UE w Katowicach (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Obiekt kultury jako dzieło sztuki. Promocja instytucji kultury poprzez architekturę

Prof. Ing. Zdenka Mikoláša, CSc., Mgr. Janusza Karpetę (Vysoká škola podnikání, a. s. Ostrava) Globální a regionální kulturní fidze v Euroregionu Těšínského Slezska

dr Magdalenę Sobocińską (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu) Adaptacja i zakres stosowania koncepcji marketingowej w muzealnictwie w świetle wyników badań empirycznych

dr. Mateusza Lewandowskiego (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) Czynniki utrudniające samodzielne opracowywanie planów strategicznych przez pracowników instytucji kultury.

Po referatach uczestnicy konferencji mieli okazję do rozmów i wymiany doświadczeń.  Wielu uczestników konferencji po zakończonych obradach zdecydowało się na spacer po pięknym Cieszynie.