Prelegenci posiadają wieloletnie doświadczenie w szeroko ujętej dziedzinie terapii dzieci, których działania zawodowe pomogły już wielu osobom w uzyskaniu poprawy codziennego funkcjonowania zmysłów takich jak: wzrok, słuch, dotyk, równowaga i umiejętności poznawcze.
Konferencja oparta jest na dwudziestoletnim doświadczeniu pracy z dziećmi z trudnościami rozwojowymi, z indywidualnym podejściem do diagnozy i terapii każdego z nich.
Program konferencji
9.00 Uroczyste rozpoczęcie konferencji
9.15– 10.00 dr n. med Małgorzata Kulesa Mrowiecka
Współpraca stomatologa, fizjoterapeuty, neurologa, laryngologa, logopedy, psychologa i okulisty w leczeniu pacjentów z dysfunkcją żuchwowo- czaszkową.
10.00- 10.30 mgr Aleksandra Łanoszka, mgr Magdalena Borowska
Wpływ obniżonego napięcia mięśniowego na funkcjonowanie dziecka. Współpraca z neurologopedą.
10.30- 11.15 mgr Paul Baptie
Metoda HANDLE- holistyczne podejście do neuro-rozwoju i efektywnego uczenia się dzieci ze spektrum autyzmu
11.15- 11.40 przerwa kawowa
11.45-12.30 dr n. med. Mirosława Gałęcka
Zaburzenia mikroflory jelit w chorobach ze spektrum autyzmu
12.30- 13.00 mgr Elżbieta Markuc, mgr Eliza Nakonieczna
Komunikacja alternatywna jako niezbędne dopełnienie zajęć Integracji Sensorycznej
13.00-13.30 mgr Małgorzata Michaluk
Podejście rozwojowe w terapii- tworzenie relacji jako podstawa rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu
13.30- 14.00 przerwa kawowa
14.00-14.45 dr hab. med. Grzegorz Dworacki, prof. UM
Tolerancja immunologiczna organizmu z perspektywy immunologa
14.45-15.15 mgr Jolanta Kunc- Jasińska, mgr Przemysław Robak
Akupunktura i terapia kamertonami- muzykoterapia dogłębna komórkowa
15.15- 16.15 mgr Agata Badura
Biomedyczne leczenie dzieci ze spektrum autyzmu, doświadczenia własne
16.15- 17.00 mgr Agnieszka Janiec
Współpraca z Rodzicami w terapii dziecka. Program DELACATO. Panel dyskusyjny. Zakończenie konferencji.
Podczas przerw kawowych istnieje możliwość uczestniczenia w prezentacji sprzętu rehabilitacyjnego Theratogs oraz skorzystania z konsultacji z mgr Agatą Badurą.
Koszt: 150 zł
Informacje i zapisy: Gabriela Ziernicka tel. 692 791 770
Informacje o prelegentach:
dr n. med Małgorzata Kulesa- Mrowiecka
doktorat uzyskała na Wydziale Lekarskim Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła studia magisterskie z zakresu Fizjoterapii CM UJ. Wykładowca akademicki od 2003 roku na Wydziale Nauk o Zdrowiu UJ CM oraz na Wydziale Lekarskim UJ CM od 2008 roku dla Szkoły Medycznej dla Obcokrajowców. Wykładowca na licznych konferencjach krajowych i międzynarodowych. Autorka publikacji i wystąpień z zakresu Fizjoterapii Układu Ruchowego Narządu Żucia (URNŻ). Współpracuje z Universitat Internacional de Catalunya w Barcelonie, Universitat de Granada, Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie. Przeprowadziła kilkadziesiąt podyplomowych kursów teoretycznych i praktycznych z zakresu Fizjoterapii w Dysfunkcjach czaszkowo-żuchwowych. Prowadzi między innymi przedmioty Fizjoterapia stawów skroniowo-żuchwowych, Fizjoterapia w wadach postawy, logopedia w fizjoterapii dla studentów Fizjoterapii Collegium Medicum UJ oraz UP w Krakowie. Od 12 lat prowadzi prywatną praktykę fizjoterapeutyczną oraz Centrum Rehabilitacji i Promocji Zdrowia CRMK. Obecnie w trakcie 5 letnich studiów osteopatii. Członek Polskiego Towarzystwa Dysfunkcji Narządu Żucia, The International Society of Physical and Rehabilitation Medicine. Współpracuje z Zespołem gnatologicznym Kliniki Stomatologicznej Dentist w Krakowie oraz Estetica w Gdyni. Staże zagraniczne: Barcelona Hiszpania, Granada Hiszpania, Hamburg, Berlin; Niemcy (XII 2015).
mgr Paul Baptie
wykładowca, praktyk oraz instruktor pierwszego stopnia kursu HANDLE®. Pracuje z wieloma rodzinami w Czechach, na Słowacji, w Polsce i na Węgrzech. Zajmuje się pomocą osobom z autyzmem, opóźnieniami rozwoju, uszkodzeniami mózgu, tikami, dysleksją.
HANDLE – Holistic Approach to Nero-Development and Learning Efficiency czyli holistyczne podejście do neurorozwoju i efektywnego uczenia się. Jest to efektywny i łagodny sposób wspierania oraz rozwoju układu nerwowego, który można z powodzeniem realizować w domu oraz szkole.
dr n. med. Mirosława Gałęcka
Jest absolwentką Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Doktorat uzyskała w Berlinie, gdzie pracowała m.in. w Klinice Uniwersyteckiej im. B. Franklina. Od 2006 roku prowadzi w Poznaniu Instytut Mikroekologii zajmujący się badaniem mikroflory przewodu pokarmowego. Prowadzi liczne szkolenia dla lekarzy i pacjentów. W Instytucie Mikroekologii wprowadza badania umożliwiające wczesna diagnostykę raka jelita grubego, polipów oraz nieswoistych zapaleń jelit. Zajmuje się również terapią mikrobiologiczną pacjentów z dolegliwościami ze strony przewodu pokarmowego, alergiami, nietolerancjami pokarmowymi. Od lat dziewięćdziesiątych jest intensywnie zaangażowana w szerzenie profilaktyki i promocji zdrowia.
dr hab. med. Grzegorz Dworacki, prof. UM
Kierownik Katedry Immunologii Klinicznej, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
mgr Agata Badura
mama 7 letniej Ingi z autyzmem i 2 letniego Michałka. Założycielka bloga Bioautyzm.pl, ekspert z zakresu chelatacji wdł. dr Andrew H. Cutlera.
mgr Aleksandra Łanoszka
Mgr fizjoterapii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od czasu ukończenia studiów pogłębiała swoją wiedzę na specjalistycznych kursach: PNF, NDT-Bobath, Kinesio Taping Association International KT1 I KT2 oraz Reha Plus Edukacja, metoda SET, NDT-Bobath Baby, Neurac1 a także masaż Shantala. Aktualnie jest specjalistą zajmującym się doborem do potrzeb dzieci sprzętu rehabilitacyjnego Theratogs. Oraz zdobywa uprawnienia trenerskie metody Shantala. W swojej pracy łączy metodę HANDLA ( I i II stopień) i terapię biomedyczną. Ściśle współpracuje z rodzicami dzieci objętych opieką fizjoterapeutyczną w gabinecie. Aktywnie uczestniczyła jako wolontariusz w zabawie z dziećmi upośledzonymi ruchowo w fundacji „Zawsze Wierni 4 Łapy” w zakresie dogoterapii, Od 2006 roku pracowała w Szpitalu Dziecięcym im. Św. Ludwika w Krakowie a następnie od 2011 w Polskim Centrum Rehabilitacji Funkcjonalnej „Votum RehaPlus” w zakresie problemów neurologicznych, wcześniactwa, opóźnienia psychoruchowego i innych poważnych trudności rozwojowych dzieci. Mama Oli i Tomasza.
mgr Magdalena Borowska
Mgr neurologopeda kliniczny, polonista, nauczyciel języka polskiego jako obcego i drugiego. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, specjalista wczesnej interwencji (studia na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu). W trakcie certyfikowanej specjalizacji CRAFTA® (Akademia Terapii Czaszkowo-Żuchwowej) specjalista od niepłynności językowej. Pracuje z dziećmi i dorosłymi pacjentami neurologicznymi, afazja, dysartria. Zajmuje się diagnostyką i terapia neurologopedyczną zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy. Współpracuje ze specjalistami w zakresie zaburzeń napięcia mięśniowego w aspekcie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Doświadczenie logopedyczne zdobywała w trakcie pracy w przychodni „MEDICINA” oraz w przedszkolach krakowskich. Swoją wiedzę poszerzała podczas szkoleń m.in. z terapii mowy osób laryngektomowanych, wolontariatów m.in. w Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Żeromskiego w Krakowie oraz w Szpitalu Uniwersyteckim. Szkolenie PECS poziom I.
mgr Elżbieta Markuc
Mgr logopeda, oligofrenopedagog. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (filologia polska specjalizacja nauczycielska), Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (pedagogika specjalna), studiów podyplomowych z logopedii (Uniwersytet Wrocławski). Doświadczenie logopedyczne zdobywała w przedszkolu specjalnym i w zespole szkół specjalnych, w Stowarzyszeniu Rodzin i Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski „Dom Nadziei” oraz podczas wolontariatów m.in. w Maltańskim Centrum Pomocy i w Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Krakowie. Pracuje w Zespole Szkół Specjalnych w Wieliczce, gdzie specjalizuje się w komunikacji AAC alternatywnej i wspomagającej z programem Mówik. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Maltańskim Centrum Pomocy, w Przedszkolu Chatka Puchatka, Centrum autyzmu i całościowych Zaburzeń Rozwojowych, Zespole Szkół Specjalnych, Stwoarzyszeniu Dom Nadziei. Logopeda w Zespole Wczesnego Wspomagania Rozwoju przy Przedszkolu nr 100. Terapeuta zajęciowy, psychosocjolog, terapeuta integracji sensorycznej I i II stopnia. Ukończyła kurs terapii ręki I i II stopnia. W pracy łączy praktykę z zakresu terapii zajęciowej z wiedzą o terapii ręki i integracji sensorycznej.
mgr Eliza Nakonieczna
Mgr oligofrenopedagog,pedagog resocjalizacyjny i sądowy, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta integracji sensorycznej IIst. Ukończyła studia licencjackie na wydziale humanistyczno pedagogicznym o specjalności pedagogika resocjalizacyjna i sądowa na Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach, studia magisterskie na wydziale humanistycznym i nauk o zdrowiu o specjalności resocjalizacja i profilaktyka społeczna na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach. Studia podyplomowe na wydziale nauk o zdrowiu o specjalności pomoc psychologiczno pedagogiczna i interwencja kryzysowa na Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach. Dalsze kształcenie kontynuowała kończąc studia podyplomowe o specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na Wyższej Szkole im. Bogdana Jańskiego w Krakowie.
mgr Małgorzata Michaluk
Mgr oligofrenopedagog, trener Amnesty International, umiejętności społecznych, i terapeuta, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Specjalista od rehabilitacji osób ze sprzężoną niepełnosprawnością, Certyfikowany Terapeuta II stopnia metody Growth Through Play System, związana z Fundacją Zrozumieć Autyzm oraz metoy HANDLE Ii II st. Ukończyła liczne szkolenia dotyczące pracy z osobami z niepełnosprawnością i autyzmemm.in. „Podstawy diagnozy i terapii autyzmu” fundacja Sotis, Makaton st. 1, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, kurs mediacji. Posiada 7 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną i innymi wyzwaniami rozwojowymi. Wolontariusz w Fundacji Tara, Fundacji Dobrze, że jesteś, Fundacji Podlaskie Hospicjum Onkologiczne, oraz kordynator w biurze Wolontariatu Caritas. Kierownik warsztatów Terapii Zajęciowej i Środowiskowego Domu samopomocy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osob z Upośledzeniem Umysłowym. Brała udział w projektach pracy wolontariackiej na rzecz osób chorych psychicznie. Asystent w przedszkolu specjalnym TPD w Helenowie.
mgr Przemysław Robak
Magister fizjoterapii – absolwent AWF Katowice oraz akupunkturzysta – absolwent Śląskiej Akademii Akupunktury w Katowicach. "Koniec sudiów to tylko początek mojej edukacji. Każdy rok przynosi nowy kurs z zakresu fizjoterapii, akupunktury, czy też Medycyny Chińskiej, które są alternatywą dla Medycyny Zachodniej. Zdobycie wiedzy w tak szerokim spektrum pozwala mi jeszcze lepiej przygotować się do terapii i nieść pomoc moim pacjentom".
mgr Jolanta Kunc- Jasińska
Mgr terapeuta zajęciowy, psychosocjolog, terapeuta integracji sensorycznej I i II stopnia. Ukończyła kurs terapii ręki I i II stopnia. W pracy łączy praktykę z zakresu terapii zajęciowej z wiedzą o terapii ręki i integracji sensorycznej. Pracuje z pacjentami neurologicznymi w Szpitalu Św. Rafała. Wykładowca, szkoleniowiec, kurator rodzinny. Prowadzi terapię kamertonami czyli Muzykoterapię Dogłębną – Komórkową. To innowacyjna metoda leczenia, przywracająca zdrowie psychiczne i fizyczne falami dźwiękowymi kamertonów, dobranymi odpowiednio do narządów i schorzeń. Prywatnie mama Wiktorii i Daniela.
mgr Agnieszka Janiec
Mgr pedagogiki specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego o specjalności oligofrenopedagog, nauczyciel dyplomowany, logopeda (Uniwersytet Pedagogiczny Kraków), neurologopeda (Uniwersytet Wrocławski), terapeuta Integracji Sensorycznej. Aktualnie w trakcie studium szkoły trenerów i certyfikowanej specjalizacji CRAFTA® (Akademia Terapii Czaszkowo-Żuchwowej). Terapeuta słuchowej metody Warnknego. Dziesięć lat doświadczenia zawodowego jako pedagog specjalny w grupie integracyjnej w Samorządowym Przedszkolu Integracyjnym Nr 28 w Krakowie. Inicjatorka i współtwórca licznych szkoleń oraz sześciu edycji Krakowskiej Konferencji Nauczyciele-Nauczycielom. Do 2012 roku neurologopeda w Samorządowym Przedszkolu Integracyjnym Nr 32 w Krakowie. Twórca konferencji „Dobra terapia –Podaj dalej” Od 2003 roku Redaktorka działu: Notatnik Nauczyciela Wspomagającego w miesięczniku „Bliżej przedszkola”. Współpracuje z PT ADHD w ramach akcji ADHD ŚWIAT TO ZA MAŁO. Wykładowca i uczestnik ogólnopolskich konferencji dotyczących wieloaspektowego wsparcia dziecka z zaburzeniem rozwoju. Współautorka następujących książek: „Jacy Jesteśmy — program do pracy w grupach integracyjnych”, „Opanować chaos- poradnik dla rodziców dzieciz ADHD”, „Sen Małego Czarodzieja — poradnik i książka pracy dla dzieci z zaburzeniami koncentracji i nie tylko”, „Przyjaciele Małego Czarodzieja — diagnoza i terapia dziecka z ADHD w grupach przedszkolnych” oraz „Mały Przewodnik po ADHD” ze „Specjalnym Kalendarzem ADHD 2011”. Propagatorka komunikacji NVC- „Porozumienia bez przemocy”. Prywatnie mama Uli i Grzesia.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej Wydział Zamiejsowy w Krakowie jest partnerem Konferencji