Celem przyznania grantu jest mobilizowanie naukowców (w tym młodych adeptów nauki) do prowadzenia ambitnych interdyscyplinarnych badań naukowych (gdzie wiodącą dyscypliną naukową jest zarządzanie i jakość lub ekonomia i finanse), których efekty będą publikowane w środowisku międzynarodowym.
Termin nadsyłania wniosków: do dnia 30.11.2020 r.
Ogłoszenie wyników naboru: do dnia 11.12.2020 r.
Termin realizacji grantu: od 01.01.2021 do 30.11.2021r.
Termin złożenia raportu z grantu: do dnia 31.12.2021 r.
Kwota dofinansowania: do 100 000 PLN
Szczegółowe wytyczne:
- Grant realizowany jest w terminie do dnia 30.11.2021 roku, a realizacja oznacza, że ostatnie zdarzenie będące przedmiotem projektu finansowanego w ramach grantu (np. konferencja), faktura za usługę i wypływ pieniędzy z rachunku bankowego Uczelni będzie miał miejsce maksymalnie w tym dniu.
- Tematyka planowanych projektów musi być nowa (nie będą finansowane kontynuacje już realizowanych projektów) oraz musi być spójna z założeniami projektu PERFECT, a więc ma wpłynąć na umiędzynarodowienie i interdyscyplinarność badań w Akademii WSB.
- Celem grantu jest mobilizowanie pracowników naukowych, doktorantów, studentów AWSB, do prowadzenia ambitnych, interdyscyplinarnych badań naukowych, których efekty będą publikowane w środowisku międzynarodowym, w czasopismach zagranicznych.
- O dofinansowanie mogą ubiegać się zespoły badawcze, składające się z co najmniej 5 osób.
- Maksymalna kwota grantu to 100 000,00 PLN (brutto).
- Grant przeznaczony jest na finansowanie badań realizowanych przez zespół, w skład którego będą wchodzić- obok pracownika naukowego posiadającego udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych z tytułem min. dr hab. (tj. Kierownik Grantu), doktoranci i studenci reprezentujący dyscyplinę nauki o zarządzaniu i jakości lub ekonomia i finanse.
- Zakładanym efektem grantu ma być publikacja artykułów w uznanym czasopiśmie o zasięgu międzynarodowym indeksowanym np. w bazie Scopus czy Web of Science.
- Grant realizowany jest w terminie nie dłuższym niż 30.11.2021 r. W wyjątkowych sytuacjach, na uzasadnioną pisemnie prośbę, Kierownik Projektu PERFECT może przedłużyć termin realizacji grantu.
- Ten sam zespół badawczy oraz jego członkowie może aplikować o dofinansowanie w kolejnych edycjach, pod warunkiem skutecznego rozliczenia poprzedniego dofinansowania.
- Skutecznym rozliczeniem merytorycznym grantu jest złożenie raportu rocznego (na wskazanym w ogłoszeniu o konkursie formularzu, wraz z załącznikami)
z uzyskanych wyników badań, maksymalnie do 31.12.2021 r., ze szczególnym uwzględnieniem osiągniętych celów tj.: minimum 2 artykuły złożone do publikacji
w czasopiśmie za min. 70 punktów (lista MNiSW) lub monografia przygotowana do recenzji w wydawnictwie z listy wydawców MNiSzW (za monografię uznaje się również pracę zbiorową pod redakcją naukową jednego pracownika naukowego zawierającej rozdziały jednoautorskie maksymalnie pięciu pracowników naukowych lub doktorantów- uczestników szkoły doktorskiej, którzy byli członkami zespołu. Prace pozostałych autorów/członków zespołu, mogą być publikowane poza w/w monografią).
- Raport końcowy (w przypadku przesunięcia terminu zakończenia grantu) składany jest w ciągu 21 dni roboczych od daty zakończenia realizacji działań objętych projektem.
- Dofinansowanie przeznaczone jest wyłącznie na badania naukowe. Z grantu nie mogą być finansowane wynagrodzenia członków zespołu.
- Szczegółowe kryteria merytoryczne kwalifikacji wniosków:
Oceniany będzie:
a) dorobek kierownika zespołu (0-5 pkt),
b) dorobek uczestników zespołu (0-5 pkt),
c) cel, innowacyjność, zastosowane metody i oczekiwane wyniki projektu (0-5 pkt)
d) wartości poznawcze i aplikacyjne projektu (0-5 pkt)
e) planowane sposoby upowszechniania wyników badań (publikacje, udział w konferencjach, praca doktorska/habilitacyjna, patenty, wdrożenia) (0-5 pkt)
f) kalkulacja kosztów projektu (0-5 pkt)
Dodatkowe punkty przyznawane będą za: współpracę naukową z innymi ośrodkami (posiadającymi kategorię A, zagraniczna jednostka naukowa lub przedsiębiorstwo) zaangażowanymi w realizację grantu (list intencyjny pomiędzy Akademią WSB a partnerem, podpisany ze strony Akademii WSB przez Rektora lub osobę przez niego upoważnioną) oraz za udział w realizacji projektu zagranicznych pracowników naukowych.
- Wnioski oceniane będą w sposób rankingowy przez Komisję Konkursową.
- Wnioski należy składać w formie elektronicznej (ze skanem podpisu wnioskodawcy) przesyłając go na adres: rid@wsb.edu.pl W najbliższym możliwym terminie (nie później niż do dnia 31.03.2021 r.) należy też dosłać formę papierową lub złożyć go osobiście w Dziale Rozwoju Nauki (w bibliotece Akademickiej, piętro 3, pokój 433) od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00
- Ostateczną decyzję o przyznaniu finansowania podejmuje Kierownik Projektu PERFECT na podstawie Karty Oceny Wniosku i rekomendacji Komisji Konkursowej i nie podlega do niej odwołanie.
- Wnioskodawcy (reprezentowani przez Kierownika Grantu) będą powiadamiani o decyzji w sposób mailowy.
- Kierownik Projektu PERFECT zastrzega sobie - na etapie oceny projektu - prawo korekty zaproponowanego kosztorysu (struktury i wysokości poszczególnych pozycji kosztów). Przyznane grantu następuje po akceptacji przez Wnioskodawcę korekt, o których mowa w zdaniu poprzednim.
- Wnioskodawca (reprezentowany przez Kierownika Grantu) ma możliwość wglądu w recenzję własnego wniosku.
- Wnioskodawcom, którym nie przyznano dofinansowania w danym naborze przysługuje prawo złożenia wniosku w kolejnych naborach.
- Przelewy za usługi dokonywane będą po uzyskaniu zgody Kierownika Projektu PERTECT, na podstawie wypełnionego formularza i zlecane przez Dział Rozwoju Nauki na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT/Rachunków.
- Szczegółowe informacje na temat wymogów przy realizacji grantu tj. np. obowiązujących drukach, sposobie zamawiania usług, danych niezbędnych do wystawienia faktur, logotypie projektu PERFECT, niezbędnej formule o źródle finansowania przy publikacji, afiliacji itp. zostaną przedstawione laureatom niezwłocznie po ogłoszeniu wyników konkursu.
Osoba kontaktowa w sprawie konkursu:
Joanna Dróżdż
Zastępca Dyrektora Działu Rozwoju Nauki
Specjalista ds. projektów, badań i analiz
Dział Rozwoju Nauki
tel. 32 295 93 45
e-mail: jdrozdz@wsb.edu.pl