A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

25.03.2022

Wykład i warsztaty pt. "Cross-border Cooperation in the Mexican-American and Polish-Czech Borderlands "

W dniu 25.03.2022 r. odbyły się warsztaty połączone w wykładem pt. „Cross-border Cooperation in the Mexican-American and Polish-Czech Borderlands”. Warsztaty odbyły się w formule stacjonarnej w Akademii WSB. Przeprowadzone zostały w j. angielskim.

Prowadząca warsztaty to Dr. Megan Hopkins, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, California, Stany Zjednoczone. Warsztaty dedykowane były pracownikom naukowym Akademii WSB, wpisującym się w definicję beneficjenta projektu „Perfect – Regionalna Inicjatywa Doskonałości w Akademii WSB”.

W spotkaniu uczestniczyli przede wszystkim członkowie Instytut Studiów nad Współpracą Terytorialną i Międzyorganizacyjną w Akademii WSB, specjalizujący się w problematyce zarządzania terytorialnego i publicznego, współpracy transgranicznej oraz zrównoważonego rozwoju.

Dr. Megan Hopkins

Dr. Megan Hopkins is Associate Professor of Education Studies at UCSD. Drawing on organizational sociology, her research explores how to transform education systems to support teacher learning and development, with a particular focus on bilingual and multilingual contexts. Her current work uses mixed methods, including social network analysis, to examine how formal policies and organizational structures, as well as school norms and individual beliefs, shape teachers’ opportunities to learn both within and between education systems.

Dr. Hopkins completed her doctorate at UCLA, and a postdoctoral fellowship at Northwestern University. She also held appointments at Pennsylvania State University and the University of Illinois at Chicago, prior to joining UCSD. Her scholarship has appeared in several top-tier journals, including Educational Researcher, Educational Policy, Journal of Teacher Education, and American Educational Research Journal. She is co-editor of the volumes Forbidden Language: English Learners and Restrictive Language Policies (with P. Gándara, Teachers College Press, 2010) and School Integration Matters: Research-Based Strategies to Advance Equity (with E. Frankenberg and L. M. Garces, Teachers College Press, 2016). In 2012, Hopkins received the Dissertation of the Year Award from the Bilingual Education Research Special Interest Group of the American Educational Research Association. She is a member and fellow of the Working Group on ELL Policy (ellpolicy.org).

Więcej