Uczestnicy otrzymali dużą dawkę praktycznych rozwiązań dotyczących tego, jak wspierać swoich podopiecznych oraz pomóc pacjentom.
Konferencję otworzył dr Marcin Lis – Prorektor ds. Studenckich i Współpracy z Otoczeniem Akademii WSB. Następnie specjaliści – praktycy, wśród których wystąpili: dr Marta Wawrzynów, mgr Joanna Stankiewicz-Trzaskawka, mgr Arleta Czuchryta, mgr Karolina Zienkiewicz, mgr Beata Stachnik, mgr Katarzyna Mreńca i mgr Adela Białoboki-Chylińska - przedstawili swoje spojrzenie na trudności dzieci w wieku do 3 lat, starszych oraz młodzieży, zgodnie z zasadami integracji sensorycznej.
Jaka jest granica między agresją a zaburzeniami integracji sensorycznej? Jak odróżnić dziecko „wrażliwe sensorycznie” od manipulującego? Jak wygląda diagnoza i terapia SI dzieci do 2 roku życia?
Między innymi na te pytania mogli uzyskać odpowiedź uczestnicy konferencji. Poruszone zostały także tematy znaczenia zaburzeń przetwarzania słuchowego w rozwoju i edukacji, wpływu metylacji na epilepsję oraz oceny napięcia mięśniowego i praca z układem mięśniowo-powięziowym w terapii.
Nie zabrakło również kwestii czynników determinujących procesy organizacji sensorycznej małego dziecka.
Patronami Konferencji „Naughty child or child with problems – zrozumieć dziecko z deficytami” byli: wydawnictwo Mięta Good Book, Artesi Edukacja Terapia Szkolenia Joanna Stankiewicz-Trzaskawka oraz Centrum Terapii i Wspomagania Rozwoju Motylek. Udział w Konferencji był certyfikowany.