W piątek, 15 grudnia br. odbyło się spotkanie Samorządu Studenckiego Akademii WSB, w nowym składzie, z władzami rektorskimi Akademii WSB: prof. Zdzisławą Dacko-Pikiewicz, Rektor Akademii WSB, prof. Katarzyną Szczepańską-Woszczyną, Prorektor ds. Nauki i Kształcenia, prof. Marcinem Lisem, Prorektorem ds. Studenckich i Współpracy z Otoczeniem oraz prof. Łukaszem Sułkowskim, Prorektorem ds. Badań Naukowych i Rozwoju Kadr.
Wybory do Samorządu Studenckiego Akademii WSB na rok akademicki 2023/2024 odbyły się w dniu 9 listopada br.
Skład Samorządu Studenckiego Akademii WSB na rok akademicki 2023/2024:
- Przewodnicząca Samorządu Studenckiego - Justyna Haberka,
- I Zastępca Przewodniczącej Samorządu Studenckiego – Wiktoria Kolano,
- II Zastępca Przewodniczącej Samorządu Studenckiego – Konstancja Przymus,
- Sekretarz – Amelia Niepsuj,
- Skarbnik – Zuzanna Filus.
Do głównych zadań Samorządu Studenckiego Akademii WSB należą:
- nadzór nad przestrzeganiem praw i obowiązków studentów określonych konstytucją RP, ustawą o szkolnictwie wyższym, statutem Akademii WSB, regulaminem studiów, zarządzeniami Rektora Akademii WSB i innymi przepisami prawa,
- dbałość o interesy społeczności studenckiej,
- współpraca z innymi samorządami i organizacjami studenckimi,
- wspieranie naukowych, turystycznych, kulturalnych i sportowych inicjatyw dla studentów,
- organizowanie spotkań integrujących studentów Uczelni,
- opiniowanie projektów dotyczących dydaktyki i organizacji uczelni; przedstawiciele Samorządu Studentów uczestniczą w posiedzeniach Senatu oraz w pracach Komisji Stypendialnych, opiniują programy kształcenia oraz proponują nowe kierunki i specjalności.
W nowym roku akademickim 2023/2024 Samorząd Studencki Akademii WSB podejmie działania w zakresie m.in.:
- współpracy z najzdolniejszymi studentami w zakresie publikacji naukowych,
- współpracy i wsparcia Kół Naukowych Akademii WSB w organizacji przedsięwzięć,
- organizacji konferencji o zasięgu międzynarodowym, krajowym i lokalnym,
- reprezentowania uczelni m.in. w Parlamencie Studentów RP, podczas spotkań z Polską Komisją Akredytacyjną,
- organizacji przedsięwzięć mających na celu edukację historyczną i kultywowanie pamięci historycznej,
- organizacji akcji charytatywnych,
- popularyzacji nauki, kultury, sztuki.