Pierwszy dzień poświęcony był:
- kolejnym etapom wprowadzania zmian i rozwiązaniom legislacyjnym,
- platformie informatycznej wspierającej proces oceny funkcjonalnej i udzielania wsparcia dla dzieci, uczniów, rodzin szkół i placówek,
- wybranym elementom wspierania nauczycieli, uczniów i rodziców w edukacji włączającej – w kontekście skoordynowanego modelu wsparcia międzysektorowego,
- założeniom i standardom wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci (WWRD) i wsparcia dla ich rodzin,
- aktualizacji wiedzy i praktyki w stosowaniu metody biofeedback.
Prelekcje wygłosili:
- Elżbieta Neroj, Zastępca Dyrektora Departament Wychowania i Edukacji Włączającej Ministerstwo Edukacji i Nauki
- Jan Kosiński, Departament Wychowania i Edukacji Włączającej Ministerstwo Edukacji i Nauki
- prof. dr hab. Zenon Gajdzica, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
- dr Radosław Piotrowicz, Adiunkt w Zakładzie Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
- Ksenia Cielebąk, pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Neuropsychologii i Neurorehabilitacji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, przedstawicielka Elmiko Biosignals sp. z o.o.
Drugiego dnia odbyły się wykłady i warsztaty poświęcone standardom diagnozy/oceny funkcjonalnej w poradnictwie (m.in. w oparciu o ICF), dokumentowaniu pracy zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka oraz metodzie biofeedback.
Wykłady wygłosili:
- dr hab. Wojciech Otrębski prof. KUL, Kierownik Pracowni Interdyscyplinarnych Kontekstów Psychologii Rehabilitacji w Instytucie Psychologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
- dr Monika Zakrzewska, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, socjolożka, innowatorka działań społecznych, ekspertka ds. ICF
Warsztaty prowadzili:
- dr Radosław Piotrowicz,
- dr Monika Zakrzewska,
- Marzena Czarnocka, Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim,
- Jakub Dolota i Ksenia Cielebąk, Elmiko Biosignals.
Konferencja objęta została honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki prof. dr. hab. Przemysława Czarnka
Organizatorem konferencji była Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej.
Inicjatorką XII Ogólnopolska Konferencja dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych była Pani Małgorzata Spendel, wykładowca na studiach podyplomowych w Akademii WSB.
Zapoznaj się z ofertą oświatowch studiów podyplomowych:
DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE Z ELEMENTAMI COACHINGU - STUDIA KWALIFIKACYJNE - ONLINE - NOWOŚĆ
BIBLIOTEKOZNAWSTWO - STUDIA KWALIFIKACYJNE - ONLINE
INTEGRACJA SENSORYCZNA Z TERAPIĄ RĘKI
JĘZYK ANGIELSKI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ I PRZEDSZKOLNEJ - STUDIA KWALIFIKACYJNE - ONLINE
KWALIFIKACYJNE PEDAGOGICZNE STUDIA PODYPLOMOWE - ONLINE
LOGOPEDIA - STUDIA KWALIFIKACYJNE - dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PLACÓWKAMI POMOCY SPOŁECZNEJ – SZKOLENIE SPECJALIZACYJNE
PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ- STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) - ONLINE
PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I TERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU- STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej)
PEDAGOGIKA SPECJALNA: „PEDAGOGIKA KOREKCYJNA – STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nie posiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) - ONLINE