A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

24.05.2024

Ekspert Akademii WSB dla TVP Katowice

Dr Krystian Dudek o usuwaniu reklam wyborczych

Za nami kampania samorządowa, w trakcie do Parlamentu Europejskiego. Plakaty i banery wyborcze można zauważyć niemal wszędzie.
 
Kampania samorządowa zakończyła się ponad miesiąc temu. Większość komitetów wyborczych posprzątała po sobie. Jednak nie wszystkie i nie wszędzie... Zgodnie z przepisami, plakaty i hasła wyborcze muszą zostać usunięte po 30 dniach od dnia wyborów. W przeciwnym razie komitetom grozi grzywna - do pięciu tysięcy złotych.

Istnieje jednak wyjątek od tej zasady. Wspomniany obowiązek nie dotyczy sytuacji, w której plakaty i hasła wyborcze oraz urządzenia ogłoszeniowe ustawione w celu prowadzenia agitacji wyborczej znajdują się na nieruchomościach, obiektach lub urządzeniach niebędących własnością Skarbu Państwa.

W praktyce oznacza to, że przestrzenie prywatne, które nie są własnością publiczną - takie jak przydrożne bilbordy - mogą służyć agitacji na rzecz kandydatów przez nieograniczony czas.

Ekspert ds marketingu politycznego z Akademii WSB - dr Krystian Dudek wskazuje, że pozostawienie materiałów wyborczych przez zbyt długi czas może się odbić na popularności samego kandydata.

- Pierwszy dzień po wyborach, to jest 1 dzień nowej kampanii wyborczej. Jeżeli polityk pokazał nam, że nie dba, nie sprząta, nie dba o otoczenie, krajobraz, w oczach wyborców może dużo stracić - mówi dr Krystian Dudek.

Materiał wideo dostępny jest TUTAJ

Dr Krystian Dudek

Ekspert z zakresu komunikacji kryzysowej i społecznej, wykładowca Akademii WSB

Więcej