A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

22.03.2019

Festiwal Nauki w Żywcu 2019

W dniach 25-29 marca w Żywcu odbędzie się kolejna edycja Festiwalu Nauki, którego głównym organizatorem jest Akademia WSB.

W spotkaniu może uczestniczyć każdy zainteresowany tematem. 

 26.03 – Wtorek

godz. 11.00 dr Jolanta Pochopień – Podejmowanie decyzji jako sztuka dokonywania wyborów – zastosowanie wybranych technik.

Jolanta Pochopien

dr Jolanta Pochopień, wykładowca Akademii WSB doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii – Wydział Nauk Ekonomicznych Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie, jako nauczyciel akademicki zdobyte m.in. w SGGW w Warszawie, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie oraz podczas zagranicznych staży m.in. Uniwersytet w Bonn. Cenne doświadczenie zawodowe zdobyła w Departamencie Strategii, Analiz i Rozwoju w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Autorka wielu publikacji naukowych z zakresu zarządzania i finansów.

27.03 - Środa


10.00 prof.dr hab. Robert Socha – Świadomość zagrożeń gwarancją bezpieczeństwa

Robert Socha


prof.dr hab. Robert Soch jest ekspertem w zakresie bezpieczeństwa publicznego. Absolwent Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Obrony Narodowej w Warszawie. Był oficerem bielskiej policji w latach 1999-2011, teraz jest dyrektorem Centrum Badań nad Bezpieczeństwem Transgranicznym w Wydziale Zamiejscowym Akademii WSB, wykładowcą akademickim, komendantem Straży Miejskiej w Skoczowie  i prezesem Śląskiego Oddziału Towarzystwa Wiedzy Obronnej. Za działalność na rzecz bezpieczeństwa województwa śląskiego wyróżniony przez Marszałka Województwa srebrną odznaką "Zasłużony dla województwa śląskiego".

28.03 – Czwartek

 

9.30 Grzegorz Adam – Projekt kampanii reklamowej

Grzegorz Adam

Poznaj zasady tworzenia efektywnych kampanii reklamowych dowolnego produktu czy usługi. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z kluczowymi elementami, o których musi pamiętać każda osoba przygotowująca kampanię reklamową, spróbują także wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.


Grzegorz Adam - ekspert w zakresie komunikacji marketingowej. Aktualnie dyrektor ds. operacyjnych Akademii WSB Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie.  W przeszłości zajmował kierownicze stanowiska w działach promocji niepublicznych uczelni wyższych, gdzie był odpowiedzialny za realizację dziesiątek kampanii reklamowych, promocyjnych i informacyjnych zarówno ATL jak i BTL.  Posiada doświadczenie dziennikarskie, które zdobywał pracując w stacjach radiowych na Śląsku.

29.03 - Piątek

11.30 dr inż. Paweł Sobczak – Logistyczne Simsy – Symulacje komputerowe w logistyce

Paweł Sobczak

Modeluj, obserwuj i analizuj procesy logistyczne jak w grze komputerowej. Za pomocą oprogramowania FlexSim przenieś do wirtualnej rzeczywistości obiekt usługowy lub logistyczny typu magazyn lub zakład produkcyjny i obserwuj jego "życie" w czasie rzeczywistym. Na podstawie zaobserwowanych sytuacji podejmuj decyzje i działania, które zakończą się sukcesem nie tylko w środowisku komputerowym."


dr inż. Paweł Sobczak – wykładowca w Katedrze Logistyki i Transportu Akademii WSB. Jego działalność naukowa obejmuje między innymi zagadnienia logistyki, magazynowania oraz konstrukcji i eksploatacji maszyn transportowych. Oprócz doświadczenia w pracy ze studentami, posiada również bogate doświadczenie w pracy z uczniami, jako nauczyciel teoretycznych przedmiotów zawodowych w zawodzie „Technik eksploatacji portów i terminali”. Jest również współautorem programu nauczania w zawodzie „Technik transportu drogowego”, a także recenzentem etapu praktycznego i teoretycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie „Technik eksploatacji portów i terminali” oraz autorem zestawu egzaminacyjnego potwierdzającego kwalifikację „A.33. Obsługa podróżnych w portach i terminalach”.

 

13.00 mgr Anna Majoch – Wiek krytyczny – fakty i mity.

Anna Majoch

Hipoteza okresu krytycznego (ang. critical period hypothesis) – hipoteza dotycząca przyswajania języka sformułowana przez amerykańskiego językoznawcę i psychologa Erica Lenneberga (1921–1975), który jako pierwszy zauważył, że istnieje określony okres na przyswojenie języka. Lenneberg stwierdził, że jeśli nabycie języka nie nastąpi przed zakończeniem okresu dojrzewania, nigdy nie będzie możliwe jego przyswojenie w pełni funkcjonalnej formie. Do hipotezy Lenneberga nawiązuje amerykański językoznawca Noam Chomsky, który twierdzi, że przyswojenie języka możliwe jest dzięki czynnemu w okresie krytycznym mechanizmowi przyswajania języka (ang. Language acquisition device lub LAD) zawierającemu zasady gramatyki uniwersalnej. Według Chomskyego, zasady gramatyki uniwersalnej obecne są we wszystkich językach świata i ponieważ są wrodzone, dzieci nabywające język nie muszą się ich uczyć. Jednak po upływie okresu krytycznego, Mechanizm Przyswajania Języka ulega zanikowi i nabycie języka bez jego pomocy jest praktycznie niemożliwe. Związek z Hipotezą okresu krytycznego ma przypadek Genie znanej w literaturze jako jedno z wielu dzikich dzieci (ang. feral children), która przez 13 lat życia była ofiarą przemocy w rodzinie i od czasu narodzin była izolowana przez niezrównoważonego ojca. Wynikiem tego był widoczny niedorozwój fizyczny, jak również zupełna niezdolność posługiwania się językiem.

mgr Anna Majoch - Absolwentka Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej i Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie – magister filologii angielskiej. Ukończyła liczne kursy, i szkolenia oraz uczestniczyła w warsztatach i konferencjach metodycznych, min.: „Techniki nauczania języka obcego w okresie wczesnoszkolnym”, „Art-ful, music-ful, play-ful: teaching English through arts, crafts and music”, “Motivation through skillful lesson planing: on structuring pacy lessons and on lesson Dynamics”, ‘Bringing English To Life For All Students”, „Adventures In English: Through the Eyes of a Child”, „A Maxi way of learning new words and skills”, “Primary Teaching with a Touch of Magic!”, FAIRYLAND – 7 Ways to Become a Star Teacher (Interactive Whiteboard Demo Lesson)”, “Integracja języka angielskiego w klasach I-III”.
Obecnie nauczyciel języka angielskiego w szkołach podstawowych i lektor języka angielskiego na studiach pierwszego stopnia na Wydziale zamiejscowym w Żywcu Akademii WSB.