CELE PROJEKTU:
- Zmiana wizerunku młodych rodziców (ze szczególnym uwzględnieniem aktywizacji społeczno -zawodowej kobiet) wychowujących małe dziecko jako osób nieaktywnych zawodowo i naukowo oraz mało atrakcyjnych dla pracodawców. Promowanie wizerunku rodziców, które mogą się rozwijać, zdobywać wykształcenie i poszerzać swoje kompetencje zawodowe.
- Wsparcie rozwoju zawodowego i naukowego studentek-matek oraz studentów-ojców, a co za tym idzie poprawa ich sytuacji na rynku pracy.
- Promowanie w środowisku społecznym (wśród przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego) działań sprzyjających rozwojowi naukowemu i zawodowemu kobiet w ciąży i matek wychowujących małe dzieci, aktywnego korzystania ojców z urlopu ojcowskiego i części urlopu macierzyńskiego.
- Inspirowanie zmian mentalnych i obyczajowych w obszarze działań mających na celu pomoc matkom i ojcom w godzeniu różnych ról życiowych i zawodowych oraz działań równościowych.
- Tworzenie i promowanie dobrych praktyk w zakresie działań wspierających rodziców w godzeniu życia zawodowego i rodzinnego.
- Stworzenie mapy przedsiębiorców oraz instytucji przyjaznych rodzinie.
Kampania społeczna „Mama i Tata idą na studia” obecnie ma zasięg regionalny regionalny (woj. śląskie). Z uwagi na swój uniwersalny charakter może stać się zbiorem dobrych praktyk i impulsem do zmian w obszarze budowania środowiska przyjaznego matkom, ojcom i dzieciom w zakresie: Edukacji, Pracy, Kultury i Sportu.
Tak zakreślone obszary są jednocześnie modułami wchodzącymi w skład projektu „Mama i Tata idą na studia”.