A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Zasady rekrutacji

Aktualnie trwa rekrutacja kandydatów na studia I i II stopnia na semestr zimowy 2024/2025, co oznacza, że studia rozpoczną się od października 2024 r.

Wybór studiów to ważna decyzja życiowa. W dużej mierze zaważy o Twojej przyszłości. To jaką wybierzesz Uczelnię ma ogromne znaczenie. Akademia WSB to najlepszy wybór!

Zgodnie z Uchwałą Senatu Uczelni w sprawie warunków i trybu rekrutacji oraz form studiów o przyjęciu na studia decyduje: spełnienie wymogów formalnych - posiadanie świadectwa maturalnego w przypadku studiów I stopnia i dyplomu ukończenia studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich w przypadku kandydatów na studia II stopnia oraz złożenie kompletu wymaganych dokumentów (świadectwo dojrzałości/dyplom ukończenia studiów I stopnia, podpisane zdjęcie, potwierdzenie uiszczenia opłaty rekrutacyjnej).

Kandydaci wypełniają online formularz rekrutacyjny. Oferta edukacyjna Uczelni kierowana jest w szczególności do kandydatów zarówno studiów I jak i II stopnia, którzy:

  • wykazują zainteresowanie zagadnieniami związanymi z wybranym kierunkiem studiów,
  • wykazują gotowość ustawicznego dokształcania się,
  • wykazują uzdolnienia i zainteresowania w dziedzinie i dyscyplinie, do których przyporządkowany jest wybrany kierunek studiów.

Od Kandydatów na studia II stopnia wymaga się wykształcenia na poziomie studiów wyższych, zgodnie z art.69 ust.3. Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz motywacji do uzyskania kwalifikacji na poziomie studiów magisterskich w zakresie wybranego kierunku studiów.

Kandydat na studia powinien mieć kompetencje cyfrowe w zakresie wykorzystania podstawowych narzędzi do komunikacji online, w szczególności pakietu MS Office oraz MS Teams, korzystania z poczty elektronicznej. Dla studentów, którzy zgłaszają braki kompetencji cyfrowych, Uczelnia organizuje szkolenia uzupełniające w tym zakresie.

  • Krok 2 - Wypełnij formularz online

    1. Po wybraniu odpowiedniego kierunku lub/i specjalności należy kliknąć w ikonę „Zapisz się”

    2. Następnie uzupełniamy podstawowe dane osobowe i kontaktowe oraz zaznaczamy jedną z opcji rejestracji tj. proces zdalny lub dostarczenie dokumentów osobiście.

    Ścieżka online:

    1. Po dokonanej rejestracji otrzymają Państwo maila z dostępem do konta kandydata.

    Link do konta kandydata

    Login to email podany w formularzu.

    Wygeneruj hasło

    2. Po zalogowaniu pierwszym etapem jest uzupełnienie danych osobowych w zakładce „dane osobowe”

    3. Drugim etapem jest wgranie odpowiednich załączników w zakładce: „moje podania”

    Ścieżka tradycyjna:

    1. Poczekaj na kontakt z działu rekrutacji, który podejmujemy do 24h od rejestracji i przedstawiamy Państwu szczegóły zapisu na studia.

    2. Możesz również zadzwonić samodzielnie i umówić się na wizytę w biurze rekrutacji.

     

  • Krok 3 - Wnieś opłaty

    Wnieś opłatę za studia na podstawie wygenerowany przez system Rekrutacji On-line numer konta. Płatności możesz dokonać przelewem, przez PayU lub bezpośrednio w kasie Uczelni. Zakładka z płatnościami znajduje się w „moich podaniach”.

    PAMIĘTAJ!
    Opłaty za studia powinny zostać uregulowane na indywidualny numer konta bankowego, który znajduje się w zakładce „dokonaj opłaty”.

  • Krok 4 - Złóż dokumenty na studia

    Ścieżka online:

    a) Po wypełnieniu danych i wgraniu odpowiednich załączników na portalu kandydata, oczekuj na dokumentacji, która zostanie do ciebie wysłana na adres mailowy podany w formularzu rejestracyjnym do 48h.

    b) Dokumentacja będzie zatytułowana „Autenti” a do jej podpisania nie jest konieczne zakładanie konta.

    c) Do podpisania dokumentów będzie Ci potrzebny telefon na który przyjdzie kod, który potwierdzi twoją tożsamość.

    Ścieżka tradycyjna:

    a) Dostarcz do biura rekrutacji w Dąbrowie Górniczej, Cieszynie, Krakowie, Żywcu lub Olkuszu wymagane dokumenty.

    Jakie dokumenty będą potrzebne?

    Studia I stopnia i jednolite magisterskie (licencjat, inżynier, magister)

    • oryginał świadectwa dojrzałości (oryginał zostawisz dla siebie, my zrobimy tylko jego kserokopię)
    • dowód osobisty bądź paszport (do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości),
    • jedno podpisane zdjęcie(35mm x 45mm),
    • potwierdzenie wpłaty kwoty opłaty rekrutacyjnej 107 zł na konto Uczelni.

    Uwaga przyszli studenci kierunku Lekarskiego, Kosmetologii, Ratownictwa medycznego, Fizjoterapii i Pielęgniarstwa! Wymagane jest wykonanie badań lekarskich przez lekarza medycyny pracy. Skierowanie oraz wzór zaświadczenia lekarskiego można pobrać poniżej.

    Studia II stopnia (magister)

    • dyplom ukończenia studiów wyższych bądź zaświadczenie o obronie (oryginał zostawisz dla siebie, my zrobimy tylko jego kserokopię)
    • dowód osobisty bądź paszport (w celu potwierdzenia tożsamości),
    • jedno zdjęcie(35mm x 45mm),
    • potwierdzenie wpłaty opłaty rekrutacyjnej (jeśli jesteś absolwentem Akademii WSB możesz pozostawić swoją obecną legitymację)

    PAMIĘTAJ!

    Aby zostać studentem Akademii WSB konieczne będzie podpisanie umowy o świadczenie usług edukacyjnych.

    Wzór umowy - kliknij

    UWAGA! Zapisy na studia dla studentów zagranicznych – prosimy o kontakt z działem International Office tel. 32 295 93 16.

    International Admissions - Click